Dyson V11 Torque Drive Extra

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V11 Torque Drive Extra op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Karel 17-02-2021

Sterk overdreven

Geschreven voor: Dyson V11 Torque Drive Extra

Dat de Dyson stofzuigers erg gehyped worden, wist ik al langer, maar ik besloot toch te gaan voor de steelstofzuiger. Enkele ervaringen:
+ Zeer beweeglijk
+ Handig en beweeglijk kopstuk, ideaal voor de kantjes
+ Eenvoudig schoon te maken
- Geen enkel opzetstuk is geschikt om een mat te stofzuigen
- Deze kan enkel stofzuigen als je naar voren duwt, als je naar achter trekt, zuigt hij niets op! Dubbel zoveel werk dus
- Zuigkracht is erg zwak, zelf voor het 'Extra torque' model. Op de sterkste stand heb je normale stofzuiger kracht. Deze gaat ongeveer 9min mee.
- De luchtuitblaas van de stofzuiger zit op een onhandige plek: ofwel blaast deze alles van de tafel op de grond, ofwel blaast hij in je gezicht (bij bukken)
- Onder de zetel/kast stofzuigen lukt echt niet goed bij dit model. Door de beweeglijke kop kan je enkel met rechte steel stofzuigen.
- Belastend voor de pols

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Hip design
  • Flexibiliteit

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Werkt niet op matten
  • Belastend voor de pols
  • Zuigt niet bij achteruit trekken
  • Onhandige luchtuitblaas